Το μελλον των προϊοντων θερμοκηπιου



Ο δρόμος για την επιβίωση στο μέλλον των γεωργικών επιχειρήσεων στην πρωτογενή παραγωγή περνάει από την ικανοποίηση των πελατών τους είτε αυτοί είναι οι τελικοί καταναλωτές, είτε αυτοί βρίσκονται στα διάφορα στάδια της εφοδιαστικής αλυσίδας. Η ικανοποίηση του πελάτη ξεκινά πρώτα από την κατανόηση των αναγκών τους. 

Ο τελικός καταναλωτής απαιτεί τα γεωργικά προϊόντα που φτάνουν στο πιάτο του να διακρίνονται για την ασφάλεια (καθόλου υπολείμματα φυτοπροστστευτικών προϊόντων ή έστω μικρότερα από τα MRLs, απουσία επιβλαβών μικροοργανισμών) και την ποιότητα ανάλογα με την αξία τους (value for money) και αυτό να συνοδεύεται με κάποιο πιστοποιητικό που να εξασφαλίζει σε περίπτωση προβλήματος την ιχνηλασιμότητα μέχρι το θερμοκήπιο που παράχθηκε το προϊόν.


Οι ενδιάμεσοι φορείς της εφοδιαστικής αλυσίδας (λαχαναγορά, λαϊκές αγορές, catering, mini markets γειτονιάς, supermarkets κλπ) εκτός των προαναφερθέντων για να είναι ικανοποιημένοι απαιτούν και :
  • την ανάληψη της ευθύνης (product liability) από τον παραγωγό σε περίπτωση προβλήματος
  •  παραδόσεις προϊόντων στην ώρα τους,
  •  βολικές συσκευασίες ανάλογα με τις ανάγκες τους,
  •  ικανοποίηση της ιχνηλασιμότητας σε κάθε στάδιο 
Η θερμοκηπιακή επιχείρηση για να επιβιώσει και να αποφέρει  κέρδη θα πρέπει να μειώσει το κόστος των εισροών της (φυτοπροστστευτικά προιόντα, λιπάσματα, νερό, κατανάλωση ενέργειας, εργατικά κλπ) καθώς και να προχωρήσει προς τα μπρος την ολοκλήρωση της σε σχήματα που έχουν σχέση με την εμπορία των προϊόντων της.




Η πρόταση του Υδροπονικού μαρουλιού από το χωράφι στο ράφι - MarouliBest© έχει αποδείξει πως μπορεί να επιτύχει στο τρίπτυχο Παραγωγός με Κερδοφορία, Ευχαριστημένος Πελάτης (εσωτερικός, ενδιάμεσος και τελικός καταναλωτής), Σεβασμός στο Περιβάλλον.